پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251284
جلسه روز گذشته هم بي نتيجه به اتمام رسيد/ توافقي براي مزد ۱۴۰۱ کارگران حاصل نشد
تاریخ انتشار : 1400/12/17 18:16:28
نمایش : 907
نماينده کارفرمايان در شوراي عالي کار با اشاره به اينکه در جلسه روز گذشته شوراي عالي کار در وزارت کار نظرات شرکاي سه گانه اجتماعي به خصوص نمايندگان کارگري و کارفرمايي مطرح شد گفت: با وجود اشتراکات و نزديکي نظر حاضرين در جلسه، در نهايت، توافقي حاصل نشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اصغر آهني‌ها نماينده کارفرمايان در شوراي‌عالي کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع‌رساني راه دانا؛ درباره نشست ديروز دوشنبه در شوراي‌عالي کار براي تعيين حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ديشب نشست شوراي‌عالي کار با حضور نمايندگان کارگري، کارفرمايي و دولت و البته در غياب وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار و باوجوداينکه توافق نهايي صورت نگرفت، ولي نظرها به سمت توافق نهايي پيش رفت.

وي ادامه داد: بحث‌ها جدي‌تر شده و هدف اين است که به نقطه بهينه‌اي برسيم که هم منافع کارگران حفظ شود و هم به حفظ توليد و اقتصاد کارگاه‌ها کمک شود.

آهني‌ها توضيح داد: اين جلسه با حضور معاون روابط کار و نمايندگان کارگري و کارفرمايي برگزار شد، اعداد و ارقام مختلفي در اين جلسه مطرح شد، اما چون هنوز نهايي نشده پس از رسيدن به نتيجه نهايي اين اعداد و ارقام را اعلام مي‌کنيم، اما به نظرم مذاکرات مسير خوبي را طي مي‌کند و اميدواريم ظرف دو سه جلسه آينده به نتيجه خوبي برسيم.

نماينده کارفرمايان گفت: اين هفتمين نشست شوراي‌عالي کار بود و در دولت جديد روند خوبي جاري بود که هر ماه حداقل يک جلسه برگزار مي‌شد و اين جلسات در اسفندماه بيشتر بود. مباحث مهم در مورد حداقل مزد کارگران است و مباحث جانبي، مانند حق عائله‌مندي و يا سنوات وابسته به مزد نيز در دستور کار قرار داشت.

آهني‌ها گفت: در کشور ما ۹۲ درصد کارگاه‌ها کوچک و زير ۱۰ نفر شاغل هستند که ۴۹ درصد شاغلان در اين کارگاه‌ها مشغول کار هستند، بنابراين مسئله حداقل مزد براي آنها بسيار مهم است و ما تمرکز روي حداقل مزد داريم تا بتوان منافع کارگران و کارگاه‌هاي کوچک را هم حفظ کرد و بادقت کافي مذاکرات ادامه خواهد داشت.

آهني‌ها درباره رابطه سبد معيشت خانوار کارگري با حداقل مزد توضيح داد: وقتي بحث مزد نهايي شد ميزان پوشش سبد معيشتي هم مشخص مي‌شود و فعلاً عمده بحث‌ها روي حداقل مزد است. بعد از آن مجموع دريافتي کارگران مشخص مي‌شود که چه ميزان از سبد معيشتي را تأمين مي‌کند.

وي در پايان گفت: سال‌هاي گذشته در جريان مذاکرات پيچ‌وخم‌هاي بيشتري بود، اما درنهايت توافق حاصل مي‌شد، اما امسال بحث‌ها به سمت توافق حرکت مي‌کند و مشکل خاصي نيست و هدف ما اين است که شرايط کارگر و حفظ کارگاه‌ها به طور هم‌زمان رعايت شود.

وي گفت: جلسه بعدي شوراي‌عالي کار چهارشنبه ۱۸ اسفند برگزار مي‌شود و تلاش مي‌کنيم تا به يک توافق خوب در مورد مزد کارگران دست پيدا کنيم.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html